2018. április 1., vasárnap

Beszámoló: Kreatív nyelvtanítás Oxfordban

2017. augusztus 14. és 25. között vettem részt Oxfordban a Lake School of English Oxford Creative teaching in the secondary and adult classroom kurzusán.

 
Augusztus 12-én délután érkeztem Oxfordba, hogy még legyen időm körbenézni a városban a tanfolyam kezdete előtt. Az első élmények között a fogadó családom megismerése szerepel. Izgatottan, de félve is vártam, milyen lesz majd egy igazi brit család hétköznapjainak részese lenni, hogyan fogadnak majd be. Szerencsémre egy fiatal házaspárhoz kerültem, akik az első pillanattól kezdve nagyon barátságosak, közvetlenek voltak, és kétéves kisfiuk is rögtön játszani hívott, megalapozva kettőnk barátságát. Az anyuka szociális munkásként dolgozott, így rögtön volt közös témánk; sokat mesélt a brit szociális hálóról és az iskolarendszerről is. A család mindenben segített, még tanácsokkal is elláttak, mely helyeket érdemes mindenképp megnézi Oxfordban, így az első napjaimban már sikeresen kiismertem magam a városban.



 

 


 
 



 

 

 

 
Hétfőn elkezdődött a tanfolyam. Viszonylag korán értem az iskolába, ahogy végtelenül kedvesen fogadtak, rögtön körbevezettek, és megmutatták a leendő tantermet. Meglepetésemre minden érkezővel ugyanígy jártak el, egyesével vagy kis csoportokban vitték őket körbe az iskolában, ezzel rögtön személyes légkört teremtve. Hamarosan megismerkedtem csoporttársaimmal, akik között spanyolok, olaszok, bolgárok, libaboniak, és németek voltak. Tanárainknak köszönhetően hamar megismertük egymást és létrejött a csoportösszetartás, így a két hét alatt nemcsak a tanfolyam idejét töltöttük együtt, hanem múzeumokba, színházba, kávézókba, pubokba, kirándulásokra is együtt mentünk, s a mai napig tartjuk a kapcsolatot.

 
 
 
 
Az oktatás anyanyelvi tanárokkal, magas szakmai színvonalon folyt. A tananyag figyelembe vette, hogy mindannyian angoltanárok vagyunk, ezért a módszertant nagyrészt C1-C2 szintű feladatokon mutatta be. A kurzus kötelező elemein, a szókincs- szövegértés- halláskészség- íráskészség- beszédkészség- fejlesztésére irányuló, valamint a képi, zenei és IKT anyagok használatára vonatkozó módszertani tudás elsajátításán kívül helyet kaptak a mi kérdéseink, ötletein is, tehát figyelembe vették a csoport igényeit a tananyag összeállításánál. Különböző tanulótípusokról, és a számukra legmegfelelőbb módszerekről is szó esett. Egyik délután pedig csoportunk minden tagja prezentált egy bevált ötletet saját tanítási gyakorlatából.

A kurzus formális részén túl rengeteg idő jutott személyes beszélgetésekre, melyek úgy vélem, szakmai fejlődésünkhöz is hozzájárultak, hiszen különböző országokból érkezve, de hasonló problémákkal küzdünk mindannyian, és így megoszthattuk tapasztalatainkat, a megoldási lehetőségeket. Ezek a beszélgetések magukban hordozták a jövőbeni további közös projektek reményét is.
 
 
Hétvégén a Lake School választható programokat ajánlott, Bath-ba és Londonba, melyeken én is részt vettem néhány csoporttárssal együtt. Hétköznap délutánokon pedig idegenvezetéssel meglátogattuk a Christ Church College-t, az Oxford Castle-t, de magánszervezésben eljutottunk az Ashmolian Museum-ba, a Jane Austen kiállításra, a Botanikus Kertbe, a Modern Art múzeumba, valamint a Shakespeare: Sok hűhő semmiért esti szabadtéri előadására is. A hétköznap estéket pedig vagy otthon a fogadó családdal beszélgetve, vagy a csoporttársakkal a városban töltöttük.
 
A tanfolyam két hete hihetetlenül gyorsan elrepült. Nehéz volt búcsút venni a csoporttársaktól és a fogadó családtól, akikkel nagyon jókat beszélgettünk ottlétem alatt. Mivel ekkor már augusztus vége volt, én egy kicsit féltem, hogy fáradtan fogom kezdeni az új tanévet, azonban ennek az ellenkezője történt: újult erővel, frissen, tele új ötletekkel és energiával léptem be szeptemberben az iskolánkba, köszönhetően a nagyszerű oxfordi két hétnek. A Lake School-t és Oxfordot minden pedagógus kollégámnak ajánlom, aki színvonalas képzésen szeretne részt venni egy gyönyörű városban.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése